Projekt s tématem Pohyb a klid tělesa ukázal našim žákům, jak do sebe zapadají znalosti z fyziky, informatiky a praktických činností. Jde o model mezipředmětové výuky, který odstraňuje bariéry mezi obory a ukazuje žákům, že věda není jen teorie.
Žáci nejprve v hodinách praktických činností postavili funkčního robota , čímž si osvojili technickou zručnost a konstrukční myšlení. Následně v informatice robota oživili – naprogramovali logiku jeho pohybu a nastavili motory tak, aby robot projel určenou dráhu s konstantní rychlostí. Tato fáze je naučila algoritmickému myšlení a převodu zadání do kódu. V závěrečné laboratorní práci ve fyzice pak robot posloužil jako skutečné těleso pro měření. Žáci změřili, jakou dráhu robot ujel a jak dlouho mu to trvalo. Získané údaje použili k výpočtu průměrné rychlosti svého robota, čímž aplikovali fyzikální teorii na vlastní, hmatatelný výsledek. Synergie těchto předmětů výrazně zvyšuje motivaci a efektivitu učení, neboť žáci vidí přímý dopad své práce na výsledek celého experimentu.


